e diel, 23 shtator 2007

hpv banden

Ik heb deze week hpv banden gekregen,deze banden waren voorheen alleen voor een select groepje rijders,maar sinds kort voor iedereen beschikbaar.
De montage verliep snel, en bij het oppompen is het net of er een binnenband op zit ,er zit namelijk helemaal geen profiel op, het is een soepele draadband met soepele wangen
Ik heb Velomobiel opgebeld en gevraagd wat de max druk moet zijn,ongeveer 6 bar was het advies meer druk heeft weinig zin omdat het comfort dan afneemt en de rolweerstand wordt ook niet minder.
Ik had een leuke route in gedachten(70 km) om deze banden te testen,want ik was niet helemaal gerust over de grip.
Bij het optrekken ging het al lekker vlot,en ook over klinkers loopt de versatile lekker snel en soepel en stil.
Toen ik eenmaal op een asfaltweg reed was ik verkocht aan deze band, de hpv band is naar mijn mening net zo snel als de schwalbe marathon racer,alleen deze band is stil en geen steentjesmagneet
Ook in de bochten verneem ik niet dat de fiets wil wegglijden,noch op klinkers noch op asfalt.
Bij thuis komst viel het mij op dat de band haast helemaal schoon is , er ziten geen kleine gaatjes in van kleine steentjes.
Ik hoop dat ik over een paar maanden nog zo tevreden ben over dez band.

Nuk ka komente: