e premte, 31 gusht 2007

bezoek Velomobiel

Gisteren ben ik naar Dronten geweest.
Ik heb een bezoek gebracht aan velomobiel om de Quest te proberen.
Toen ik aankwam hebben we eerst even koffie gedronken en daarna werd de Quest van Ymte op maat gemaakt voor mij.
Tijdens het op maat maken van de fiets kon ik even kijken naar de nieuwe fietsen die nog verder afgewerkt moesten worden. Het is een prachtige fiets. Alles is netjes afgewerkt (SUPER).
Waar ik tegen op zag was het instappen.
Na het een paar keer gedaan te hebben ging het steeds makkelijker.
Ik ben vervolgens de Polder ingereden. Wat opviel was het snelle optrekken en de manier van sturen. Dit is bij mijn versatile door middel van twee joy-sticks en bij de Quest een klein stuurtje die je niet te krampachtig moet vasthouden. Ik slingerde nog een klein beetje maar dit is ook een stukje gewenning.
Ook de grotere draaicirkel was voor mij geen probleem, je moet de bochten even anders aansnijden.
De snelheid zat er goed in, en met een paar dijken in het parcour kun je wel merken dat dit wel sneller/makkelijker gaat als met een versatile.
Bij terugkomst waren ze benieuwd wat ik ervan vond.
Ik vind voor mijzelf het sturen in een versatile prettiger, maar het zal ongetwijfeld wennen om op deze manier te sturen. Verder is het schakelen anders, omdat je tijdens het rijden al terug moet schakelen om een (kleine) bocht te maken. Het terug schakelen moet tijdens het rijden gebeuren. Dit laatste hoeft niet bij de versatile. De Quest werd weer terug gezet in Ymte's afmetingen. De slogan (snelheid is ook een vorm van comfort) gaat zeker op.
Ik heb de heren van velomobiel bedankt voor de moeite, en gezegd dat ik er maar eens goed over na moest denken...

1 koment:

Bram49 tha...

Dag Kars,

Ik kom je verhaal tegen. Heb je nog steeds de Versatile. Ik vraag dat omdat ik een gebruikte kan kopen met 2.000 km. Gebruikt als demo bij een fietsenzaak in Belgie.
Vraagprijs € 4.000,-

Ik hoor graag je reactie.
Groet Bram
a.ernens@quicknet.nl