e mërkurë, 27 qershor 2007

contra moeren

In de versatile zit een vetilerend stoeltje van alluminium en gaas.
Het gaas wordt strak gehouden door vier dwars liggers,deze liggers kun je zo verstellen dat het gaas strak zit of los.
De buitenste dwarsliggers kun je borgen, de twee middelste niet.
Zondag reed ik en hoorde wat getik,ik dacht gelijk aan de ketting, maar nee ook bij het niet trappen bleef het geluid.
Ik ben uitgestapt en heb alles nauwkeurig bekeken,en wat bleek een dwarsligger was uit zijn steun gegaan
Ik heb hem weer terug gedraaid in zijn steun,en vervolgde mijn rit rammel vrij.
Ik heb het gaas vrij los zitten en een ligger is er dus uitgetrild,en dat wil ik dus niet weer.
Om te voorkomen dat dit ooit gebeurt, heb ik rvs m8 moeren gekocht,deze vervolgens van m10 draad voorzien,afgedraaid naar4mm breed, en deze gemonteerd op de twee middelste dwarsliggers.
IK kan de draadeinden nu vastzetten in de dwarsliggers,en eventueel nastellen.
IK had ook borgmiddel of teflontape kunnen pakken,maar ik vind dit een nettere oplossing

Nuk ka komente: