Ik heb onlangs mijn marathon racers vervangen, voor monte carlo's.
De racers sleten naar mijn mening erg snel (1000 km). Ik heb de importeur gebeld, maar daar kwam ik ook niet verder mee.
Ik ben nu aan het kijken wat een goed alternatief is.
Harry Lieben van go-mango adviseerd schwalbe marathon te monteren, deze banden hebben een langere levensduur, en zijn redelijk goed lekbestendig.
Graag reactie van andere velomobiel rijders.
e premte, 15 qershor 2007
Abonohu te:
Posto komente (Atom)
9 komente:
Monte Caro's had ik als eerste onder de Versatile liggen. Die hebben zo'n beetje 6000 kilometer gereden; voor mijn doen een record. Die 1000 kilometer van je
Racers is wel erg weinig. Ik ben zeker geen rustige rijder maar heb er toch 3500 kilometer mee gereden.
Marathons heb ik geen ervaring mee dus daar kan ik je weinig over vertellen
Ik heb de opvolger van de Monte Carlo op de Versatile zitten; de Moiree. 5000 km gereden en ze net vervangen, geen enkel lek gereden.
Mijn vriend Martijn rijdt nu met Moiree DD banden, ongeveer 6000 km mee gereden maar moet ze binnenkort wel gaan vervangen, ook geen lek gereden.
1000km is wel erg weinig. Heb je al eens gekeken naar sporing en dergelijke? Hoe slijt de band, egaal of met afgesleten plekken, ziet het loopvlak er erg "ruw" uit?
Ik reed een 5000 km met de marathons op mijn Versatile. Dan waren ze aan vervanging toe, ze werden dan te dun en begonnen lek te rijden.
Nu heb ik er de marathon plus op liggen. Achteraan de brede, vooraan de smalle versie (37). Nog geen lekken.
Bruno
Bedankt voor jullie reactie,zoals jullie konden lezen kwam ik met de importeur van schwalbe ook niet verder.
De toespoor bastiaan is 1 mm ,dit is ruim binnen de 3 mm toespoor die je maximaal mag hebben met een velomobiel
Ik denk dat ik gewoon pech heb gehad met deze banden en verder kan ik er ook niks meer aan doen
Ik heb er eerst weer mc op gemonteerd en na de vakantie kijk ik wel weer
Je banden slijten erg snel als een van de wielen blokkeert tijdens het remmen. Heb je daar wel eens opgelet. Het is belangrijk dat de remmen goed te doseren zijn en niet vast slaan.
groet, Eduard Botter
Hallo Kars.
1000 km met banden doen is extreem weinig in mijn ogen. 10.000 km doe ik altijd met mijn banden op mijn Quest, soms zelfs is mijn achterband eerder versleten als de voorbanden. 1 mm toespoor is ook al veel, 3 mm max is een ramp, kost erg veel energie en banden.
Zelf heb ik mijn stuurstang aangepast met linkse en rechtse schroefdraad, hierdoor is mijn sporing op 0,1 mm nauwkeurig af te stellen. Zo krijg je ook een juiste sporing die weinig energie vreet en banden lang laat meegaan.
Mijn advies, pas je stuurstang aan en stel hem nauwkeurig af. Je zult versteld staan van de toename van je snelheid.
Gr. Peter de Rond.
Beste Peter
In mijn bericht uitlijnen heb ik al verteld dat ik jou vinding al heb toegepast
Ik schrijf hierin dat mijn toespoor 1mm is,ik denk in werkelijkheid ongeveer 0.8 mm
Ik kan mij niet voorstellen dat je verschillen van 0.5 mm nog kunt merken in snelheid.
Hallo Kars,
Belangrijk is dat je de toespoor stelt als iemand met hetzelfde gewicht in de fiets zit.
Hierdoor boets je de werkelijkheid na. Een halve mm verschil merk ik wel in snelheid, een klein beetje meer wrijving geeft al een verlies van meerdere watt vermogen wat je levert. Als mens ben je niet zo sterk als een motor en elke watt vermogen wat je in snelheid kunt stoppen is winst, wrijving heb je al genoeg.
Dus daarom ben ik vrij precies in toespoor afstellen. We betalen heel veel geld voor een snelle fiets, maar dan moeten we het niet om zeep helpen door teveel wrijving van de banden.
Gr. Peter.
Posto një koment